Sunday, July 25, 2010

Realiti yang dihadapi orang islam

Salam semua..Mari baca komik ni, saya ambik dari website Affan ni ( http://affanruslan.com/ ) memang menarik
..Thumbs up!







































Kalau orang menyalahkan Islam, renungkanlah diri sendiri tanpa menuding jaring kepada orang lain, adakah kita membawa mesej Islam yang sebenar?



Katakan kepada bukan Islam:
#Jangan dilihat kepada orang yang membawa Islam, tetapi lihatlah kepada ajaran dan mesej yang ingin disampaikan oleh Islam itu sendiri, ketahuilah, Islam agama yang syumul.



































4 Rajin Baca:

Affan Ruslan said...

Share je. Bukan saya punya kerana saya juga sudah kredit kepada pemilik asal. Sebarkan untuk manfaat.

kalau nk tgk hasil karya pelukis yg lain, blh try trk ni http://nayzak.deviantart.com/gallery/

Norziea AfiQah said...

thanks..

touya said...

dah serang deviatart dia , memang smart cara dia lukis

Sophon Charoenpura said...

Ustaz saya bilang, kalau sunnah nabi simpan beard segenggam ja (lebih kurang 5cm panjang) maknanya kalu simpan lebih tu makna dia bidaah la.

Nabi sendiri tak simpan janggut panjang sangat lebih segenggam. Lagipun memang tak nampak kemas kalu beard tu simpan lebih2. Tidak hairan laa kena tuduh ekstremis.

Post a Comment

Assalamualaikum.. lepas baca tu tinggalkan lah komen yer..Sebarang kekurangan atau kelemahan diri saya harap kawan2 betulkan
-Saya budak baru belajar,kalau salah tolong tunjukkan :)