Sunday, September 19, 2010

Kediaman Impian Termurah Di Dunia

Zaman sekarang, untuk memiliki kediaman sendiri bukannya perkara mudah. Bukan boleh cari senilai harga 20-25 thn sudah. Keluasan 25×40 kaki persegipun dah cecah ke RM50-RM60 ribu kalau di KL. Itu baru je tanah, belum lagi nak buat rumah, tambak tanah, perhiasan dalaman….

Adoi… kalau difikir-fikirkan… alamat duduk rumah ala-ala sangkar burung merpati la kita sampai ke mati.

Tapi… penemuan terbaru abad nie, ada satu kemungkin bahawa setiap manusia atau individu boleh memiliki rumah sendiri tanpa memerlukan modal yang besar. Kos maksimun yang dijangkakan hanya mencecah belasan ringgit. Ini terbukti apabila terdapatnya seorang insan seni yang telah berjaya merealisasikan impian beliau untuk memiliki rumah yang tersergam indah hanya dengan bermodalkan idea dan sejumlah wang ringgit yang kecil.

Mengapa… tak percaya..?!! Jom kita saksikan kebenarannya….





Satu set rak menyimpan makanan tin di dapur. Yang mungkin hanya bermodalkan singgit dua je.




Sebuah set bilik tido ala-ala mewah, cakap je nak tambah apa lagi… sediakan kertas je… hehe…!!




Set almari katil…. kasut…..



Ruang bacaan yang inklusif…. dgn lampu neon mewah….



Set lengkap dapur…..



Bilik bujang dengan kemudahan ringkas dan kemas….


Set semangkuk jamban…!!
Hebat bukan?? hehe
#Moral daripada ni (aishhh, ada moral plak..??? Mesti & wajib ada..ehee)
Kalau nak hidup senang, kita kena berusaha dulu... xda manusia yang terus berjaya ataupn trus dpt rumah mewah tanpa dia berusaha dengan gigih terlebih dahulu.... Bak kata kawan saya
"Kejayaan adalah tangga yang tidak dapat anda panjat dengan tangan di dalam poket"
Tetapi........
Jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana ALLAH, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah

* so jangan nak berangan dapat rumah mewah kalu xda usaha :) *

3 Rajin Baca:

sophietarmizi said...

nice one....:D

Raito Nagata said...

hakhak, best...

nak jga umah tu....bape ringgit ??

cemomoi said...

aku rasa cam nampak-nampak je idea yang baik dari cetusan idea ni

Post a Comment

Assalamualaikum.. lepas baca tu tinggalkan lah komen yer..Sebarang kekurangan atau kelemahan diri saya harap kawan2 betulkan
-Saya budak baru belajar,kalau salah tolong tunjukkan :)