Friday, July 30, 2010

Lawak??


Tolonglah ambil masa 2 minit untuk membaca ini....
kalau lebih dua
minit tu, bukan membaca la tu..tapi mengeja.. :-)


Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha
Pengasih...


Bayangkan benda ini berlaku pada anda..... Suatu
hari pada masa
Sembahyang jumaat yang dihadiri oleh lebih kurang
1,000 jemaah...
tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi
seluruh tubuhnya dengan
pakaian hitam.. tak nampak apa cuma dua biji mata dan
membawa mesin
gun... lalu salah seorang lelaki tu bertempik "
"Sesiapa yang sanggup
MATI
kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu" Selepas
mendengar amaran
lelaki
itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu
untuk
menyelamatkan
diri.... daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya
tinggal lebih
kurang
20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat
masing-masing termasuk
Pak
Iman tu... Lelaki yang bertempik tadi segera membuka
tutup mukanya
lalu
melihat ke arah Pak Imam sambil berkata: "Ok Pak
Iman, saya dah
halau
SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak Iman
mulakan sembahyang
Jumaat".... Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan
meninggalkan
jemaah.... Macammana.. adakah anda rasa lawak dgn
cerita di atas.
selain
terhibur, anda fikirlahlah...


" Lawak kan , dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya
20 yg
betul-betul
beriman... "


" Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah lupakan
ALLAH bila
menghadapi bahaya... kedua lelaki hanya membawa
mesin-gun.. dia tak
kata
pun
nak bunuh.. tapi generasi sekarang.. amat lemah.. baru
kena ugut terus
lari
lintang pukang.. lupa yg dia tak sembahyang jumaat
lagi..."


"Lawak, ada juga yang agamanya cuma seminggu sahaja..
tu pun bila time
sembahyang jumaat.. tunjuk muka kat org kampung.. ada
tu lagi dashyat
setahun 2 kali aje.. bile time sembahyang raya..."


"Lawakkan, ramai orang percaya kepada gosip dan apa
yang di tulis
oleh surat khabar daripada apa yang tercatit di dalam
al-Quran"


"Lawak kan , berapa ramai yg percaya dunia hanya
sementara, akhirat
adalah
tempat yang kekal, tapi berlumba-lumba mengejar dunia"


"Lawak, kita boleh bersembang dgn boyfriend atau
girlfriend
berejam-rejam
tapi nak berdoa kepada ALLAh alahai.. tak cukup masa..


Dan lebih lawak lagi, bila kita boleh post banyak
thread atau email
yang berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat
tapi merasa berat
nak berkongsi dan nak hantar artikel2 yang berunsur
agama


Lawak kan ???/ Kenapa gelak/ tu kan realiti.. tapi yg
paling lawak
sekali.. berapa orang yang lepas baca benda ni akan
sampaikan kat
orang
lain... berapa orang yang akan buka thread ni untuk
luangkan masa
membaca? berapa banyak????


Sunday, July 25, 2010

Realiti yang dihadapi orang islam

Salam semua..Mari baca komik ni, saya ambik dari website Affan ni ( http://affanruslan.com/ ) memang menarik
..Thumbs up!










Saturday, July 24, 2010

Puasa dulu baru raya

Religious Myspace Comments

Alhamdulillah.. Tak lama lagi dah nk Puasa..huhu, sangat happy! Harap-harap Ramadan tahun ni amal ibadat kte bertambah la hendaknya yer..amin..

Tuesday, July 20, 2010

Pengakuan Lelaki Terhadap Wanita










Kami sulit menahan pandangan mata kami ketika melihat kalian,

apalagi jika kalian diamanahkan Allah kecantikan dan postur yang ideal,
kami semakin susah untuk menolak agar tidak melihat kalian,

kerana itu lebarkanlah serta longgarkanlah pakaian kalian dan tutupilah rambut hingga ke dada kalian dengan kerudung yang membentang...


Kami sulit menahan pendengaran Kami ketika berbicara dengan kalian,apalagi jika kalian diamanahkan Allah suara yang merdu dengan irama yang mendayu ...

kerana itu tegaskanlah suara kalian tatkala berbicara di berhadapan dengan Kami dan berbicaralah seperlunya sahaja

Sunday, July 18, 2010

SubahanAllah!! Azan tidak pernah terhenti..

video

Wednesday, July 14, 2010

Kenapa Lelaki Lebih Tertarik Pada Perempuan Cantik?

Saje nak tau pendapat kaum adam kat luar sana..knp lelaki lbh suka & tertarik kpd perempuan yg cantik berbanding perempuan yg mempunyai rupa paras kurang menarik?

jika diberi pilihan..............

A)muka cantik tp perangai kurang sopan
B)perangai ok,sopan tp kurang cantik..

yg mana pilihan anda? A atau B?

***mungkin ader yg memilih si A & berusaha utk mengubah perempuan tersebut menjadi sopan...
*** secara jujurnya, saper yg sudi memilih si B? jawab...jgn tak jawab!

Monday, July 12, 2010

Ya Allah
Ku tadah tanganku
Tunduk menghadapMu
Mengharapkan keampunan
Yang tulus daripadaMu

Titisnya mutiara jernih
Jatuh lembut mengusap pipi
Langsung ku suci diri ini
Dengan air mata taubat ku kini

Ya Rabbi.. Ya Ilahi..
Terimalah taubatku wahai Sang Pengasih
Ku rayu ku sujud hanya kepadaMu
Terimalah aku hambaMu yang hina
Yang mengharapkan cinta akan Tuhannya

Ku akui segala dosaku
Ku serah seluruh hidupku
Hanya untukMu Kekasihku
Oh Tuhan
Ampunilah aku

Ku mohon padaMu Ilahi
Berilah aku cahaya murni
Kan hatiku kukuh mengasihi
Syariat dan ukhrawi

Oh Tuhan Maha Penerima taubat
KepadaMu ku lukiskan
KepadaMu ku coretkan
Inilah taubat seorang pencinta
Oleh:isminajihah

Friday, July 2, 2010

Wanita dan gambar

Friday, Dec 28 2007 Artikel/Cerpen and Peringatan..
- dipetik dari blog wewr iaitu ~Khabar Dari Urdun~

Salam..
Terkadang bila melayari weblog-weblog rakan, menjelajah ke dalam dunia maya bagi manusia yang memayakan diri mereka, saya merasa hairan melihat sesetengah weblog muslimah, yang bertudung, yang menutup aurat, tidak segan silu pula untuk memaparkan gambar masing-masing..
Tiadalah terlalu salah untuk memaparkan gambar anda, ya muslimah sekalian ...
namun, sayangnya, anda terlupa bahawa gambar yang anda posting itu adalah gambar sebesar skrin 17 inci!



Setiap butir jerawat dan bulu halus di muka anda terpampang rapi!

Muslimah & Gambar : Ada apa dengannya?

Tidaklah tujuan saya mengaibkan kalian.. Saya adalah rakan , Sahabat kamu. Yang enggan melihat wajah-wajah anda itu, dipaparkan sewenang-wenangnya kepada orang.
Biarpun wajah bukan aurat mengikut sesetengah mazhab, namun tatkala fitnah mengundang, tidakkah ia melayakkan ianya ditutup dari pandangan umum?Muslimahku,Dunia internet semakin berkembang maju ..
Satu hari, satu weblog, mungkin berjuta-juta orang yang melihatnya setiap hari..
Di kalangan mereka ada yang bagus, yang menundukkan pandangan selaras firman Allah dalam Surah An-Nur

“Katakanlah (Wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki Yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka.
Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuannya tentang apa Yang mereka kerjakan.


Namun, kita harus akui, bahawa di kalangan jutaan orang itu, ada yang hatinya sakit, ada yang jiwanya perit menanggung kesakitan akibat terlihat wajah-wajah kamu biarpun kamu bertudung litup ...
Muslimahku,Kalau kita lihat dunia gambar bukan main maju lagi. Dahulu, cuma setakat kamera yang perlu dicuci gambarnya. Kini, telefon juga menjadi kamera. Kamera pula lebih dahsyat, lebih instant, sesegera mee segera yang sama kerosakan yang dibawanya, penyakit hati.Alangkah malangnya, kalau wajah-wajah anda yang terpamer itu, mengundang gejolak rasa di jiwa insan bernama lelaki, yang beriman akan beristighfar dan memujuk hati, manakala yang sakit jiwanya, akan mula mengganggu anda. Mula memburu anda dengan SMS, telefon, hatta mungkin mendekati anda, dengan tujuan memiliki anda….
Hanya kerana satu kesilapan yang mungkin anda tidak terniat, wajah anda terpampang besar di internet!Gambar adalah bayangan realiti. Namun mungkin juga ia fantasi. Kadangkala tertipu juga lelaki pada fantasi Photoshop, Fireworks dan seribu satu pengedit gambar lagi. Kalau itu memang tujuan anda, anda tanggung sendirilah. Tapi kalau niat anda cuma berkongsi, dengan tanpa sedar mengajak fitnah bertandang, maka amaran saya, hati-hatilah! penyelesaiannya Andalah sahaja yang mampu menyelesaikannya.
Bukan orang lain. Diri anda, andalah yang harus menjaganya.

Apa tujuan anda bertudung dan menutup aurat? Bukankah kehendak syariat dan ingin menutup pandangan orang kepadamu?
Maka, soalan saya, menundukkan pandangan bukan kehendak syariatkah?
Memaparkan wajah anda besar-besar menutup pandangan orang terhadap andakah?
Kerana weblog-weblog dan web foto itu milik anda, seharusnyalah anda kecilkan wajah-wajah anda dengan mengecilkan saiz gambar itu. Banyak cara boleh dilakukan menggunakan perisian pengedit gambar.
Belajarlah daripada yang tahu.
Hindarkanlah aksi-aksi dan posing-posing yang hanya akan menambahkan lagi kerosakan jiwa masyarakat. Sekiranya niat anda hanya ingin berkongsi dengan rakan muslimah anda, lakukanlah secara tertutup. Elakkan posting yang boleh dilihat oleh segala macam jenis orang. Kalau lebih mudah, anda kirim saja emel bergambar pada rakan muslimah anda itu.
Ingat, wajah anda, anugerah Allah.
Anugerah Allah itu hanya layak dilihat berkali-kali oleh yang layak sahaja.
Wallahu A’lam..

Boikot Barangan Israel


Salam...

sedar tidak sedar..nampak atau pun tidak...dengan membeli barangan2 berjenama di bawah kita telah membantu pihak zionis israel menyeksa saudara2 seIslam kita yg berada di Palestin...Lubnan... (jgnlah kita jadi spt kisah kolam susu...sama2 mengembleng usaha...)

banyak pilihan di pasaran...pilihlah dgn MATA HATI

sila lah layari laman web ini utk melihat apakah barangan2 yg wajar di boikot:

http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.htmlboycott-israel.html

#By Ruzaini _i luv islam